Bloggare

Nu för tiden är det inget ovanligt att driva en blogg. Men jag var med på tåget redan 2008, 18 år gammal. De första åren var min blogg som en slags dagbok, som så många andra bloggar också var. I och med mina ökade kunskaper om webb­kommunikation väcktes ett intresse för att blogga med ett syfte. Nu publicerar jag två inlägg i veckan inom om­råden som entre­prenörskap, sociala medier, psykologi och hälsa för att dela med mig av tips och information samt knyta kontakter inom branschen.

Bloggare är mer än bara skribenter – de är en hel kommunikationsavdelning

En myt om bloggande är att det bara innebär att skriva – en myt som inte kan vara mer falsk. Mycket sker bakom stängda dörrar för att betydelse­fullt innehåll ska produceras. Att arbetet med content marketing, innehålls­marknads­föring, har ökat de senaste åren är därför inget konstigt. En bloggare kan göra samma jobb som webb­redaktörer, journalister, fotografer, webb­designers, bild­retuschörer, strategi­planerare och kommunikations­ansvariga – allt i en och samma roll!

bloggare och social media influencers skapar en helt ny bransch

Som bloggare är jag med i Sveriges första yrkesnätverk och branschorganisation, Influencers of Sweden. Visionen är att hjälpa och utbilda bloggare och social media influencers att bygga sina varu­märken och sin digitala närvaro och stödja dem i sina roller som publicister. Vi som är med­lemmar skapar till­sammans yrkes­mässiga standard för branschen och peppar varandra att inse vårt faktiskt värde.

Jag erbjuder företag marknads­föring på min blogg och sociala medier i form av sponsrade inlägg. Självklart följer jag marknads­föringslagen som säger att all reklam ska markeras tydligt för läsararna. Förtroendet mina läsare har för mig är nämligen det viktigaste jag har som bloggare och jag är därför hellre för ärlig än inte ärlig alls. För mer information om hur detta kan se ut, läs min PR-policy.

Är du intresserad av ett samarbete så klicka på knappen nedan.

KONTAKTA MIG